2011. január 30., vasárnap

Itt a farsang,

kész a fánk!

Az idei évben az első fánkomat "véletlenül" sütöttem meg.
Kaptam egy régi Dr.Oetker süteményeskönyvet elektronikus formában. Azt lapozgatva akadtam rá a vizityúk nevű süteményre, aminek nagyon megörültem, mert a férjem már évek óta emleget valami lábatlan tyúk nevű, zsírban sült tésztát. No, gondoltam tyúk, tyúk, zsírban sült tészta mindkettő, biztos ők nevezték lábatlan tyúknak, de a kettő ugyanaz.

Nekiláttam elkészítettem a következő recept szerint:
5 dkg vajat (vajat használtam és nem margarint) szétkevertem, és lassan hozzákevertem az alábbiakat: kevés só, egy tojás, 1 evőkanál cukor, 1/4 kg liszt, 1/4 tej, fél sütőpor. A tésztát kanállal zsírba szaggattam, kisütöttem és porcukorral meghintettem.
Nagy boldogan vittem be a férjemnek...
Nagyon ízlettneki, de kiderült, hogy a lábatlan tyúk SÓS és aludtejjel készül.

Így továbbra is lábatlan tyúk recept nélkül vagyok, ha valaki esetleg tudja a lábatlan tyúk receptjét, megköszönném, ha elküldené.

Kép nincs, mert még mindig nem jó a gépem.

2 megjegyzés:

  1. A lábatlan tyúk mint fehérje forrás érdekel mostanság. Sajna száműztem a szénhidrátokat. Míg olvastam, az felért egy kínzással:)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Eszterlanc,

    Elnézést, hogy ilyen sokáig nem reagáltam. A farsangnak már régen vége, és végig sem sütöttem azt a rengeteg fánkot, amit elterveztem.
    Hogy állsz a szénhidrát diétával?

    VálaszTörlés