2011. január 27., csütörtök

El tudjátok képzelni,

mennyire megnehezítheti valakinek az életét az, hogy folyamatosan ingert érez krákogásra?

Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen probléma is adódhat valakinek az életében. Megpróbáltam magam beleképzelni ebbe a helyzetbe, és azt érzem, hogy ez fizikailag és lelkileg is egyaránt nagyon-nagyon megterhelő lehet.

Egy régi kedves ismerősöm, segítőm, tanítóm, akivel már évek óta nem találkozta, keresett meg az ősszel, hogy rég beszéltünk, mi történt velünk az elmúlt időszakban. Meséltem neki, hogy beleszerettem az aromaterápába...

Ennek kapcsán írta a következő kérdést, levelet:

"A férjemnek gyerek kora óta van egy állandó krákogása. Rengeteg orvos látta már, rengeteg diagnózist állítottak fel, volt aki meg akarta operálni orrsövényferdüléssel, volt aki azt mondta menjen az Alpokba lakni. A leghihetőbb az volt, aki azt mondta, hogy a gyerekkorában elszenvedett torokgyík miatt kipusztultak a légcsőből a tisztító bolyhok és neki krákogással kell kitisztítani azt. Még azt megfigyeltem, hogy ha nehezebb nap előtt áll az öklendezésig tudja fokozni a folyamatos krákogást."

Összeállítottam egy illóolaj keveréket, melynek az egyik fő összetevője a fogpiszkálófű, amiről már itt írtam. Ez az olaj nagyon sokszor felbukkan körülöttem. Valahogy mindig megtaláljuk egymást.

Pár nap elteltével (majd kifúrta az oldalam a kíváncsiság), rákérdeztem, hogy tapasztaltak-e valami hatást. Nagyon vártam a választ....

"Az olajról,

Ami lehet, hogy mellékes, de már használat előtt a szívembe lopta magát, a szép csomagolás és az illata, ami a zárt üvegből is kiszivárgott.

De ami ezen túl a lényeg. Már az első alkalommal, - ami akkor volt amikor szinte abbahagyhatatlanul krákogott G.– rögtön teljesen abbamaradt az inger. Azóta is ez a helyzet. Nem használja napi 3X, mert elfelejti, meg már annyira megszokta a krákogást, hogy mindig nekem kell őt figyelmeztetnem, de mindig azonnal hat és több órán át teljesen abbamarad. Azt mondja úgy érzi, hogy azonnal megszűnik az irritáció, amitől krákognia kell.

Még két érdekesség (legalábbis számomra) este lefekvés előtt használva az olajat azt kellett konstatálnom, hogy jelentős mértékben csökkent a horkolása is.

A másik, amit magamon észleltem. Én ugye csak „másodlagos felhasználó” vagyok, mivel én magamra nem kenem, csak G.-vel egy légtérben lévén érzem az illatát, veszem az energiáját. Azt tapasztaltam, hogy először, rövid ideig azt éreztem, hogy érzem ahogy veszem a levegőt. Ez azért érdekes, mert ugye egyébként ezt nem érzi az ember. Nem mondanám, hogy nehéz légzés, de mintha súlya lenne a levegőnek, vagyis érzékeltem a munkát, amit a tüdőmnek kellett kifejtenie, hogy a levegő beáramolhasson. Aztán egy pár perc után pedig egy kitágulással együtt járó kitisztulást. Nagyon nehéz megfogalmazni ezt az érzést, valahogy könnyebbnek és ragyogóbbnak élem meg a belsőmet. Ezt minden esetben megélem amikor G. használja az olajt, csak annyi változott, hogy állandó csökkenés után mostanra megszűnt a „nehézlégzés” és maradt a tiszta állapot megélése, de ez meg valahogy konstansabb lett.

Egyszóval szerintem hatásos a szer, és én nagyon bírom az illatát is. Minek az illata ez? Olyan meleg, mély, bensőséges, kicsit nehéz, de tiszta, ezeket az érzeteket kelti bennem."

Kíváncsiak vagytok a válaszra?

2 megjegyzés:

  1. Iiigen. Örülök ennek a sikertörténetnek. Már kezdek viszolyogni a kőolaj származékokból készült krémektől is.
    Tényleg, krémeket is tudsz keverni?

    VálaszTörlés
  2. Bemásolom a válaszomat a levélre, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy nehéz megítélni, hogy kiben melyik illóolaj milyen lelki hatást, érzetet vállt ki. Van pár általánosan megjelenő megfogalmazás, de ettől persze egyéni eltérések lehetnek.

    A válaszom tehát a következő volt:

    "Nálam így kezdődött a szerelem...
    ..ugyanazzal az olajjal, amiről Te azt mondod, hogy érzed, hogy lélekzel. Ez a fogpiszkálófű. A fogpiszkálófűnek görcsoldó hatása van, illetve hörgőtágító.
    (Jut eszembe, fényérzékenyít! Nyáron napozás előtt ne kenje be a férjed a mellkasát vele, mert leéghet! Mondjuk elég nagy higításban van, de legyen vele óvatos!).
    Ezt az olajat használtam én is a lányom hörgőszűköletére.

    Azt, hogy melyik (mellyek) azok az olajok, amelyiktől tisztábbnak érzed magad, azt nem tudom megmondani. Talán a két levendulára gondolnék (orvosi és vadlevendula), ami szintén az olajkeverék része. A levendula jelmondata (Tisztára moslak!). Lelki megtisztulást is hoz...

    Azt kérded, minek az illata ez..."Olyan meleg, mély, bensőséges, kicsit nehéz, de tiszta, ezeket az érzeteket kelti bennem." Talán a fogpiszkálófűre gondolnék, de lehet az olasz szalmagyopár (mély, füstös illat), vagy más, vagy maga a keverék, így ahogy van..."

    A másik kérdésedre válaszolva; ige,n keverek természetes alapú, egyéni krémeket. Egyelőre, családi, baráti körben kerültek kipróbálásra.

    VálaszTörlés