2011. január 24., hétfő

Már

régóta tervezgetem, hogy írok az én kis "boszorkánykonyhámról". Kísérletező asszonyka vagyok ha a főzésről van szó... De ez MÁS!
Ebben a konyhában illatok keveregnek és gyógyító olajok, krémek készülnek... úgyhogy lassan igazi boszorkány leszek.

Mikor elkezdtem tanulni az illóolajokról, már akkor elhatároztam, hogy minőségi dolgokat szeretnék alkotni, minőségi alapanyagokból. Fontos volt továbbá az is - amit életünk más területein is próbálok betartani - hogy ökológiai gazdálkodásból származó növényekből készüljenek ezek az illóolajok, hiszen amit magamra nézve kötelező érvényűnek tartok, azt szeretném másoknak is átadni.
Azt a kifejezést, hogy "első lepárlású" először nem itt hallottam, hiszen az alkoholokat is így nyerik, erjedésük után (pálinka). Az illóolajokok kinyeréséhez tiszta vízgőzt engednek át a növényi részeken, ami magával ragadja a növényekben lévő illóolajokat. Ezután lehűtik, és miután kicsapódik, a víz és az olaj szétválik. Az így nyert víz az un. aromavíz, amely szintén nagyon magas hatóanyag-tartalommal rendelkezik. Az első lepárlás alkalmával távozik az illóolajok (és a hatóanyagok) legnagyobb hányada. Ha ezt az a folyamatot megismétlik, másod, majd harmad, stb. lepárlású olajokat nyernek. A másod, harmad, stb. lepárlású olajokat az aromaterápia nem alkalmazza.
Ami még nagyon meglepő az az, hogy nem mindegy hol gyűjtik ezeket a növényeket. Egy északi fekvésű vagy árnyékos helyen gyűjtött növény teljesen más arányban tartalmaz hatóanyagokat, mint egy napos vagy déli fekvésű helyen gyűjtött. Nem is gondolná az ember, hogy ennek mekkora jelentősége van. Pedig VAN! Éppen ezért kellett nekem is egy
tanító, hogy ezeket pontosan átadja, mert például a kakukkfű esetében (egy adott fajról van szó) 6 ilyen hatóanyagok arányai által megkülönböztethető (ún. kemotípus) típus van, amiből 3 nem alkalmazható gyereknél.
Hát ez a varázslat, ami engem magával ragadott, és az, hogy hatékonyak ezek az illatos olajok betegségek és egyéb problémák leküzdésében. Nem csak csökkentik a tüneteket, hanem valódi gyógyerővel bírnak, és a természet ezen kincsei mellékhatások és szennyeződések nélkül valók!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése