2013. március 20., szerda

Zen kenyér

recepteket találtam a Terebess oldalon. Vegyes gabonából és pillangósok magjából készített lisztet használnak minden esetben.  Ez adta az ötletet további kísérletezésre. Mákdarálón megőröltem egy bögre lencsét (hagyományos barna lencsét). Hozzákevertem 3 bögre frissen őrölt tönkölylisztet. Tettem bele egy kanál sót, felöntöttem annyi vízzel, hogy lágy, jól dagasztható tésztát kapjak. Hagytam pihenni egy órát, majd hozzákevertem kb. 1 dcl hidegen sajtolt napraforgóolajat. Alaposan kidagasztottam. Egy bögrébe tettem egy kiskanál természetes szódabikarbónát, elkevertem egy evőkanál hideg vízzel, majd öntöttem hozzá, kb 7 evőkanál forró vizet. Ezt hozzákevertem a tésztához, és jól elkevertem.
Egy tepszit alaposan kiolajoztam, a fenti tésztát vékonyra kihúzva beletettem a tepszibe és kisütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése