2013. március 8., péntek

Kosárfonás

a férjem új vagy (legújabb?) elfoglaltsága.
A szomszéd községben Székely Éva, ki egyébként a Hagyományok Házában is oktat,  tart egy rövidebb kosárfonó tanfolyamot. Erre jelentkezett nagy lelkesen. Az egyetem alatt elmentem én is egy kosárfonó szakkörre, de míg mindenki más kosarat font, én valami XXI. századi (pedig akkor még nem is volt itt a XXI. század!) absztrakt tárgyat, amit akár kosárnak is lehetett nézni. Mindenesetre azért lehetett beletenni valamit. No, szerencsére a férjem azért ennél ügyesebb. Első alkalommal, amikor még csak az ismerkedési est volt egy fonott szappantartóval jött haza. Nagyon megörültem, mert egy khm.. ócska műanyag szappantartóm volt. Ment is a kukába a műanyag (szigorúan szelektíven), és helyére került a gyönyörű vessző.


Következő munkája egy pogácsakínáló kosár volt, amit én most kenyérkosárnak használok, minthogy azom sem volt.

Most készül egy közepes méretű gazdasági kosár, egy tálalókosár (remélem ez a hivatalos neve) és egy fedeles gyümölcsöskosár. Nem lehet okom panaszra el leszek látva szebbnél szebb kosarakkal :-)

gazdasági kosár 

kínáló kosár
gyümölcsös kosá

Persze nem hagy a kíváncsiság, nézegettem a neten, hogy milyen gyönyörű játékokat lehet vesszőből készíteni. Igazi kis játékházakat, tele titokkal, vagy lámpát. Jól is jönne egy a konyhámba ;-)

1 megjegyzés: