2013. március 13., szerda

A turbolyát

pár évvel ezelőtt ismertem meg, és kezdtem használni a konyhámban. Az Erdőkóstoló blogon olvastam egy tavaszi gazlevest, innen származott az ötlet.
Elindultak a tavaszi munkálatok a kertben, itt-ott találunk még egy-egy elmaradt csicsókát, frissen hajtó hagymát, feketegyökeret, s nem mellesleg tyúkhúrt és turbolyát.
A leves receptje pedig a következő:
Olajon megpirítottam egy répát, egy csicsókát és pár feketegyökeret. Hogy jobban levet engedjenek rögtön sóztam is. Amikor a répa már puha volt, rátettem egy marék tyúkhúrt és egy marék turbolyát. Mikor a zöldek összeestek, felöntöttem egy kevés leveslével (tönkölybúza leves). Felforraltam, majd botmixerrel pépesítettem. Öntöttem hozza annyi levet, amennyi levest szerettem volna, felforraltam és tálaltam. Meglepetésemre mindenki szerette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése