2010. február 11., csütörtök

Mostanában rákaptam

a gabonakonyhára. Csak úgy módjával, nézzük meg ezt is micsoda. Így köleses levest készítettem a minap.


Napraforgómagot pirítottam abban a fazékban amiben a levest terveztem készíteni.
Amikor megpirult, kiszedtem egy tányérba. A fazékba olajat öltöttem: Pároltam rajta hagymát, majd hozzáadtam répát, karfiolt és egy kevés szeletelt káposztát (ezek a zöldségek voltak itthon). Szinte teljesen készre pároltam, majd felöntöttem vízzel és öntöttem bele egy kisebb bögre kölest. Mikor a köles is megfőtt, törtem bele 3 gerezd fokhagymát. Pár percig forraltam. Sóval, bazsalikommal, majorannával és koriandermaggal fűszereztem. A végén hozzáöntöttem a pirított napraforgómagot.

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik!:-)
    Édesanyám annó mindig tésztát főzött a levesbe (utáltam), de a gabonás levesbetét sokkal jobban hangzik:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet, én nagyon sok féle dolgot készítek különböző gabonákból, minden nap másból! :)

    Más: esetleg ha emlékszel a vizsgán a feladatokra elküldhetnéd villámlevélben! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Gabojsza,
    Üdvözöllek nálam. Örülök, hogy itt jártál. Kíváncsi vagyok a túrófánk teszt eredményére. Érdemes kipróbálni a gabonát, mint levesbetétet. Nekünk bejött.

    VálaszTörlés
  4. A gabonakonyha, ahogy nézem egy külön terület. Mondjuk attól én messze vagyok, mint Makó Jeruzsálemtől, de szeretek a dolgokkal játszani. Sokkal több dolgot lehet kihozni belőle, mint csak a gabonakását, ahogy eddig gondoltam. Szerintem ennek is meg kellene adni a maga helyét és szerepét a konyhában. Úgy látom, hogy ez a legtöbb háztatrás konyhájából kiszorult.

    Más: A vizsga kérdéseit elkezdtem összegyűjteni. A napokban átgondolom és küldöm a levelet!

    VálaszTörlés