2010. február 7., vasárnap

Jégbontó

havának is nevezik februárt a székely-magyar hagyomány szerint.
A népszokásokról bőséggel találunk információt a neten (1., 2.)
Számomra mégis az a meglepő, hogy mennyire készültek már a tavaszra az emberek. Mennyire tudták, látták- a még fél méteres hóban is-hogy, a tél a végét járja.
Február 10-én a gazdák kiválasztották és levágták a gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepén felhasznál oltóágat. A hónap országos szinten (is) rengeteg farsangi és egyéb programot kínál.
Ebben a hónapban van Mohácson a Busójárás, Kaposváron a Dorottya napok, Gyulán a Reneszánsz Karnevál, Szegeden a Téltemetés illetve a Fény ünnepe Rábapatonán.

Sajnos az idén egyikre sem jutunk el, sőt még a Gödöllői farsangról is lamaradtunk. Marad tehát a FARSANGI FÁNK!

2 megjegyzés:

  1. Sziasztok Judit-ok!

    Nagyon aranyosan szundisztok!:)

    Más: milyen lett a hordozós vizsgád?
    Nekem újra kell járnom azokat a napokat, amiken nem voltam!

    Nagy vihart kavart a topik amit nyitottál a barátnődnek! Mond meg neki, hgoy szívesen adok kölcsön neki kendőt, talán úgy el tudja dönteni mi neki a legjobb!

    Ölellek: Orsi

    VálaszTörlés
  2. Szia Orsi,
    Azokat a képeket láttad, amikor apa és lány alszanak együtt? Szerintem nagyon aranyosak!

    A vizsgám jól sikerült. Büszke is vagyok magunkra, hiszen ketten írtuk ;-)
    szerintem Neked is jó lesz, ha ott leszel azokon a atnfolyami napokon amelyekre nem tudtál eljönni. A kötéseket is lehet gyakorolni, meg elég sok interaktív "játék" volt (pl. szőjjünk kendőt).

    A topikot, ill. a hozzászólásokat én nem éreztem olyan vészesnek. Páran megorroltak az aranyhalas mondat miatt, de én alapjában segítő szándékúnak éreztem a hozzászólásokat.

    Timi egyébként vett egy használt Didymos kendőt. Bár, ettől még lehet, hogy élni fog az ajánlatoddal. Majd szólok Neki.
    A kendőhalmozásról meg annyit, hogy én sem gondoltam volna magamról...de lappangó hordozó vagyok...imádom azokat a gyönyörű kendőket!
    Úgy calok, hogy egyet-egyet kikölcsönzök Ágiéktól, vagy gyönyörködöm bennük (egyelőre csak a neten).

    Köszönöm az ölelést. Gyógyító hatása van!

    VálaszTörlés