2010. február 18., csütörtök

Kiderülnek itt

a turpisságok! Sokkal többen olvassák a blogomat, mint ahányan bejelentkeznek, vagy írnak. Ennek nagyon örülök. Köszöntök mindenkit, aki itt jár.
Egyik ilyen láthatatlan vendégem kérdezett rá a rizsfánk receptjére.
A receptet a Hagyományos és mai magyar konyha magazin 2008 februári számában találtam.

Egy adag (én 2 dcl rizsből készítettem) sűrű, formázható tejberizst főzünk. Amikor kihűlt apróra vágott aszalt gyümölccsel (én pálinkába áztatott mazsolát, sárgabarackot, aszalt szilvát tettem bele), durvára vágott dióval, mandulával (ez nálam kimaradt) egy kevés liszttel (3 evőkanál) és 2 tojás sárgájával jól összekeverjük, majd beleforgatjuk a tojások keményre vert habját. Olajba mártott evőkanállal forró olajba szaggatjuk és szép pirosra sütjük. Fahéjas porcukorral szórtam meg.
Nekünk ízlett.

4 megjegyzés:

  1. Én az ananászos-rizses fánk változatot készítettem el kb egy hónapja, az is nagyon finom volt

    VálaszTörlés
  2. Te Judit, te már hospitálni mész, de jó neked!
    A kérdésekről nem feledkezel meg igaz? Előre is köszi!
    Kár, hogy nem eszek húst, azt az előző bejegyzési csirkét én is megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves B,
    Üdvözöllek nálam! Ez az ananászos ötlet nem rossz, bár már vége a farsangnak. Mondjuk, én mentesülök a böjt alól. Lehet, még kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. Szia Orsi,

    Átküldtem a kérdéseket, amelyek eszembe jutottak. Nagyon átfogó volt az elméleti vizsga. Mondhatom, hogy minden témakörből alaposan ki voltunk kérdezve.

    Igen, én is örülök, hogy eljutottam hospitálni. Érdekes tapasztalat volt. Teljesen más érzés (volt nekem). Éreztem azt a felelősséget, hogy ezek az emberek tőlem is várnak valamit. Segítséget, jó szót. Jól sikerült a tanfolyam.

    VálaszTörlés