2011. április 7., csütörtök

Felfedeztem

a zamatos turbolyát, mint gasztronómiai élvezetet. Mindig is érdekeltek az ehető vadnövények, ehető virágok, és ezt az érdeklődésemet egyre inkább a gyakorlatba is szeretném átültetni.

Készítettem belőle turbolyás pestót, turbolyalevest, és rengeteg turbolyasalátát.

A pestohoz egy marék diót, 3 gerezd fokhagymát, olíva olajat (ezt nem mértem, amikor olyan jó állaga lett, akkor hagytam abba az olaj hozzáadását, de kb. 1 dcl) és egy NAGY csokor turbolya. a hozzávalókat botmixerrel összeturmixoltam, és már fogyasztottuk is :-)


A levest úgy készítettem, ahogy a Terebess oldalon le van írva. Mivel nem volt itthon sem húslé, sem zöldségleves leve (de nagyon ki akartam próbálni), így készítettem egy fűszeres levet. Egy liter vízben teatojásban kifőztem egy-egy kiskanál tárkony, lestyán, kömény és pár szem fekete bors keverékét, és ezzel öntöttem fel a levest.


Turbolyasaláta-egy csokor turbolya, egy csokor tyúkhúr, egy csokor petrezselyemzöldje, egy répa gyufaszál vékonyra vágva. A hozzávalókat összekevertem és bazsalikomecettel, olívaolajjal és egy kevés sóval ízesítettem.

4 megjegyzés:

  1. Tudod, mennyire örülök ennek a bejegyezésednek? Rengeteg a turbolya felénk is, és szeretném jól felhasználni... most klassz ötleteket kaptam, igyekszem meg is valósítani - nem lesz nehéz:)) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy örülsz :-)
    Ha érdekel ez a téma, nézd meg a következő weboldalakat
    http://www.terebess.hu/tiszaorveny/virag.html
    http://www.terebess.hu/tiszaorveny/vadon/index.html

    Nagyon kíváncsi vagyok az orgonára...majd erről is írok a blogban is
    http://napmatka.blogspot.com/2009/04/orgonaszuret-lekvar.html
    illetve pitypangmézet is szeretnék készíteni
    http://mollykonyhaja.blogspot.com/2009/04/pitypangmez.html

    VálaszTörlés
  3. A turbolya nálunk is a hűtőben van már:) Díj neked nálam!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a díjat :-)
    Délután átveszem, délelőtt viszont megyünk kökényvirágot gyűjteni.

    VálaszTörlés