2010. január 27., szerda

A januári

jeles napok időjárásának megfigyelésével és a hozzá tartozó szokások megtartásával egy kicsit elmaradtam...
Nézzük csak,
Jan 17-én Antal napja volt- segíteni lehetett volna az orbáncos betegeken, ha három Antal nevű ember pipadohányt szívott volna a beteg ágya mellett és a füstjét a betegre fújta volna. Egyébként a pipafüstnek sokkal kellemesebb az illata mint a cigarettáénak (szerintem).

Január 20- Fábián és Sebestyén napja- az első tavaszébresztő nap. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen korán kezdték ébreszteni a tavaszt...bár, ha "Január, február itt a nyár" mondást figyelembe vesszük, a tavasznak csak el kellene kezdődnie még januárban, nem?
Január 21-én Ágnes napja volt. Derült idő esetén jó termés várható-tartja a szokás. Napközben nem tudom milyen volt az idő, de 21-én reggelre hó esett.
Január 22 Vince napja szintén termésjósló nap. Ha megcsordul Vince, tele lesz a pince. Visszahallgattam az időjárásjelentést. Vince napján keményen fagyott.
Január 25-én kellet volna megfigyelnünk a medvék viselkedését. Nem tettem, pedig a veresegyházi medveotthon itt van a szomszédunkban. Ezen a napon (az időjárásjelentést visszahallgatva) derült volt az idő, tehát a medve megláthatta az árnyékát, így visszament a barlangjába, vagyis még hosszú telünk lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése