2010. július 28., szerda

Szerda lévén,

gyorsan írok egy kert-kedd bejegyzést. Tegnap értünk haza Drávafokról, erről majd később írok.
Az előkertet én mindig virágoskertnek akartam, de az idei évben egyelőre haszonkert vált belőle. Virágok ennek ellenére vannak benne, gyönyörködöm most bennük. Egyébként
Franciaországban láttam gyönyörű összeillesztését a virágos és haszonkertnek. nekem azért van még mit tanulnom...
katáng
Virágzó padlizsán
Szeretem az illatát, és az ízét mégjobban. Az előkertben vagy 15 paradicsombokrunk van, vagyis volt, mert a kutyák előszeretettel húzzák ki a bokrot a földből, csak úgy játékból. De az is előfordul, hogy a zöld paradicsomot labdának nézik. Remek! Van labdatermő bokrunk! Hiába van körülkerítve a kertecske, csak besomfordálnak.
Az előkert szélében van három nemesített és egy vadrózsabokor. Szépek, illatosak. Igen, ők az én dísznövényeim.
Szerettem volna közönséges körömvirágot vetni a kertbe, de figyelmetlen voltam, és valami díszkörömvirágot vettem. Nem tudom így felhasználhatóak-e, mint gyógynövény. De akárhogy is, szépen virítanak..

2 megjegyzés:

  1. De klassz lehet, hogy vannak saját nevelésű zöldségeid! Én ezt itt az erkélyen nem próbálom meg, de nektek jó étvágyat hozzájuk! Külön öröm, hogy a kuttyoknak is élvezet a paradicsomtermesztés;))
    A rózsák is csodásak lehetnek... és a körömvirágnak a színe nekem is nagyon tetszik, de inkább a sötétebb változaté. Azt hiszem, az a "normális", nem? Sok örömet a kis kertedben!
    Merci

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon szeretem a zöldségeimet is! Volt borsó, spenót, hagyma. Akad még egy kevés sárgarépa, pasztinák, zöldség, bab, cékla, kukorica. Még mindig szépen terem a paradicsom (ha a kutyák el nem labdázzák az egészet), cukkini és lesz tök is bőven. A padlizsán meg a paprika talán megmutatja magát.
    Gyümölcsből volt egy kevés meggy, eper szépen, és ha minden igaz lesz még szilva és szőlő.
    Igen, szerintem a sötlétebb színű körömvirág a normális. Azt hiszem legokosabb, ha egy kiskertből kérek magot. Azért én a haszonkert mellett továbbra is tervezek egy kis virágoskertet is.

    VálaszTörlés