2010. július 13., kedd

Lemaradtam

a népszokások írásával, meg úgy eleve a blogolással.
A napokban találtam egy bejegyzést Szent János napjáról (júni 24.).
Ennek kapcsán keresgettem a neten és találtam rá a napfényes oldalra, ahol még több információt találtam erről a napról és az évkörben betöltött szerepéről. A tündérrózsa waldorf ovi hozzáállását olvasva lelkesültem be, és gondolkodtam el azon, hogy mennyire fontos dolog lenne a népi szokásokat már az óvodában bemutatni, az évkör napjait megismerni. Egyébként is ez az egész népszokások megismerése kérdés onnan indult nálam, hogy jobb lenne az évkör szabályai szerint élni. Nem várt fordulatként rátaláltam Szőke Anna: Népi szokások az óvodában c. könyvére, melynek egyes részletei az interneten is fenn vannak (január, február, március, április, május, őszi népszokások, december).
A nem várt fordulat abban van, hogy ez is egy vajdasági könyv :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése