2013. április 15., hétfő

Zöld csiga

készült vasárnap ebédre :-). Kezdjük ott, hogy szombaton elmentünk Veronikához, akinél végre megtanultam kovászos kenyeret sütni. No jó, legalább is sütöttünk együtt egy kovászos kenyeret, meg kovászos lángost, meg ropit. Kaptam tőle egy kis kovászmagot is. Az új tudástól lelkesítve másnap neki is álltam kovászos tésztából csigát sütni. Minthogy itt a tavasz (végre), nagyon kívánom a friss zöldet. A kettő együtt a zöld csigát eredményezte.
A recept a következő. 1/6 rozs, 2/6 búza, 3/6 tönköly frissen őrölve. Nem, még nem vettem malmot, viszont terménydarálót igen. Így majd meg tudjuk őrölni a terményt a tyúkoknak. Megőröltük a magokat. A liszt (kb 1 kg) közel feléhez adtam a kovászmagot és 6 deci vizet. A cserépkályha mellé húztam, ott hagytam kovászolódni. Másnap reggel hozzákevertem a liszt másik felét, és kelesztettem. Közben kint a kertben szedtem mindenféle zöldet (turbolya, rukkola, tyúkhúr). Megmostam és felaprítottam. Közben megkelt a tészta. Ekkor tettem bele a sót, átgyúrtam és egy kis ideig tovább kelesztettem. Majd két részletben téglalappá nyújtottam, kenőtollal beolajoztam (hidegen sajtol napraforgóolajjal), rászórtam a zöldeket, szórtam rá sörélesztőt, feltekertem, felszeleteltem (ahogy a csigához kell) és megint kelesztettem egy rövid ideig. Közben bekapcsoltam a sütőt. Mikor felforrósodott betettem a csigákat sülni.

Zöld csigából, kelesztett tésztával ez volt az első kísérletem. Nem rossz, de van rajta még finomítani való. Következő alkalommal (főleg ha kovászos tésztából készítem) nemcsak olajat teszek a tésztára, hanem valami olajos mag őrleményt, amitől jobban krémes lesz az állaga.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése