2013. április 4., csütörtök

Tönkölyös kenyeret

készítettem a napokban. Írtam már, hogy sok tönkölyt használunk. Egyik kedvencem a tönkölyleves. A hétvégén is jó nagy adagot főztem. A leve gyorsan elfogyott, a lábos alján pedig maradt egy bögrényi főtt tönköly, és pár karika répa. Mi legyen vele? Kenyérkencének is készíthettem volna, de gondoltam egy nagyot, és belesütöttem a kenyérbe, a következők szerint.
0,75 kg teljes kiőrlésű tönkölylisztet kimértem, tettem bele egy kiskanál sót, egy evőkanál mézet és kb 0,5 dcl hidegen sajtolt napraforgó olajat. Felöntöttem vízzel, összekevertem. Híg tésztát kaptam. Lefedtem egy konyharuhával és egy éjszakán át pihentettem. Másnap reggel bekapcsoltam a sütőt (miután megittam a teámat), egy bögrébe tettem egy evőkanál szódabikarbónát, elkevertem egy evőkanál hideg vízzel, majd öntöttem hozzá hét evőkanál forró vizet, kevertem amíg teljesen fel nem oldódott. Kiolajoztam egy fazekat, aminek födője is van (ebben sütöm a kenyeret).
A tésztához hozzáöntöttem a főtt tönkölyt (tulajdonképpen a maradék "levest") tettem bele még 0,25 kg tönkölylisztet és nekiálltam dagasztani. Negyed óra után beleöntöttem a szódabikarbónás vizet, összedolgoztam és a kiolajozott fazékba tettem. Lefedtem és zsutty a forró sütőbe.
10 oerc után mérsékeltem a hőt, majd 45 perc után minimumra vettem, majd összesen 1,5 óra sütés után kikapcsoltam. A fazekat kivettem a sütőből, de csak 10 perc után vettem le a fedelet. Kiszedtem a kenyeret  konyharuhába csomagoltam....és reggelire már a friss kenyeret szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése