2010. december 5., vasárnap

Készülődés

Vágtam Borbála-ágat. Minthogy cseresznye nincs a kertünkben, így orgonát. Remélem kivirágzik karácsonyra!


Folyamatosan készül az adventi koszorú. Koszorú alapnak egy üveg koszorút terveztem (de nem készült el), így kiloptam a tiffany tündér alól a levelet. A díszítő gyöngysorhoz csipke- és borókabogyót fűztünk fel cérnára a lányommal, valamint narancsot és mandarint tűzdeltünk meg szegfűszeggel.



Mézeskalácsot is sütöttem (életemben először). Mikulás csizmákat készítettem (ez volt a minta...van még mit fejlődnöm). Szerettem volna megfesteni pirosra a csizmát. Ételfesték nincs itthon (nem is szeretném ha lenne), így szőlőlével próbálkoztam, mint látható elég kevés sikerrel. De remekül mutatnak ezek a natúr csizmák is, nem? Nagyon jót szórakoztunk. Segítségem is volt, aki bősz erőkkel vámolta a még nyers tésztát (is).


Az adventi naptár készül. A háttéren a távolban látszik Betlehem, s istállóba már beköltöztek a tehenek. Ma egy csacsi érkezik, aztán a juhok.

Most így néz ki a karácsonyi asztalunk.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Csicsóka!
    Céklalével is próbálkozhatnál. Bár az inkább lilás-bíbor, mint piros, de talán hatékonyabb. :)
    Üdvözlettel:
    Zsangyal

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsangyal,

    Nagyon köszönöm a javaslatot. Ki fogom próbálni a céklalevet is, de azt hiszem nemcsak a szőlőlé volt a hibás, hisz gyönyörű bíbor volt a színe a festéknek, hanem én is. Türelmetlen voltam, nem kentem le kétszer, illetve nincs ecsetem és kiskanállal csorgattam rá a mézeskalácsra a festéket. Most, ha hazamegyek Szabadkára az egyik dolog, amit biztos veszek a szabadkai tejpiacon, az egy kenőtoll lesz! Bár lehet, hogy a mézeskalácshoz továbbra is be kellene szereznem egy ecsetet is.

    VálaszTörlés